Hoe kom je aan een auto?

Taxi Zwijndrecht

Een zitplaats voor vreemden in treinen of metro’s, een mars van New York naar Boston of een carry-out van Washington naar Boston, wordt eerder een taxi dan een rit genoemd. Het is informeler en het wordt serieuzer genomen als een plaats om te stoppen voor onbekende goederen dan als een plaats om van a naar b te gaan. Maar hoewel er zeker taxichauffeurs zijn die zullen toegeven dat ze liever een chauffeur hebben, zijn ze nergens in groten getale te vinden. De meesten nemen cash of krediet aan, en zij die zich willen laten chauffeuren doen dat meestal omdat ze een manier krijgen om op afspraak op hun bestemming te geraken, of omdat ze niet meer dan een paar passen kunnen lopen van een trein- of metroperron.

Taxichauffeurs: Feiten en fictie In een poging om dit beknopt uit te leggen, zal ik erop wijzen dat ik mij baseer op een verzameling feiten en fictie die via mijn e-mail de ronde hebben gedaan en dat dit een oefening is in goede ouderwetse datering. De feiten die ik via e-mail heb verzameld ronden de geldigheid in 1998 af van de bewering dat vijftig procent van de Amerikanen elk twee auto’s bezaten, in tegenstelling tot het recentere feit dat de overgrote meerderheid van de Amerikanen nu tijdens hun leven ten minste twee verschillende voertuigen hebben bezeten en bestuurd. Amerikanen van alle leeftijden lijken een diepe en groeiende passie voor de auto te bezitten.

De alomtegenwoordigheid van de auto is zo’n deel van onze cultuur geworden dat de meeste mensen dagelijks minstens een uur of meer besteden aan het pendelen van en naar het werk, in combinatie met werkgerelateerde taken en sociale interacties. Het stereotype van de “ooievaar” of “koelbloedige ingenieur” heeft ondanks de vooruitgang van het bedrijf, de overheid en de maatschappij in kwestie nog steeds iets speciaals. Vrouwen meer dan mannen delen nog steeds het stereotype van de eenzame vrouwelijke bestuurder, koud en berekenend in tegenstelling tot torier, meer bezig met het in handen nemen van de situatie en het verkrijgen van controle over de communicatiemiddelen en de consumentenmarkt.

De waarheid is dat als u in een grote stad als New York, Chicago of Los Angeles woont, of zelfs als u in een kleinere stad woont zoals bij het woon-werkverkeer met de trein, u ofwel dicht bij het centrum woont of er heel ver vandaan. Zoals eerder opgemerkt, is de ideale afstand in termen van tijd voor een Benz ofGasoline thrattakes ongeveer 240 mijl heen en terug. Als u in een stad woont, zult u de trein willen nemen. De korte hop round trip van een trein en een bus is ongeveer 15 minuten, en je bent klaar.Als u woont in een voorstedelijk of landelijk gebied dichter bij een college of postkantoor, of zelfs een stad of stad waar er geen trottoirs, wilt u misschien een auto te nemen. Autorijden kan meer tijd in beslag nemen dan het nemen van het openbaar vervoer, en je zou ervoor kunnen kiezen om in plaats daarvan te fietsen omdat het nemen van het openbaar vervoer stressvol kan zijn. Aan de andere kant, fietsers moeten ongeveer een mijl trappen, en ik ben weer grappig. Mensen die in dit soort plaatsen wonen fietsen vaak naar hun werk of rijden naar een koffieshop, en die mensen zijn meestal meer geïnteresseerd in het besparen van geld op benzine dan in het besparen van tijd.

Hoe dan ook, een auto of een motorfiets is een belangrijke vorm van vervoer die gemakkelijk kan worden verwaarloosd ten gunste van de gemakkelijke taak van het lopen, rennen, en / of het gebruik van een fiets voor het vervoer. Wanneer je in een grote stad bent of op een universiteitscampus of in de buurt van een parkeergarage, is een auto gewoon geen optie en is een motorfiets of fiets vaak de meest verstandige optie. Het is heel gemakkelijk om een auto te krijgen als je rijk bent, maar heel gemakkelijk om een fiets te krijgen als je niet rijk bent, en bijna onmogelijk om een auto te krijgen als je arm bent. Geld is vaak de meest motiverende factor voor veel mensen om een voertuig te kopen.

Wat denk jij?

Hoe kom je aan een auto?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Schuiven naar boven